Back to Cursus

B.E.S.T.E. D.A.R.M. methode

0% Complete
0/0 Steps
Bezig met cursustraject
Les 21, Onderwerp 1
Bezig met cursustraject

6 lessen uit het boek Slaap van Matthew Walker

Les Progress
0% Complete

1.De fysieke en mentale beperkingen die worden veroorzaakt door 1 nacht slecht slapen, zijn groter dan die veroorzaakt door een vergelijkbare afwezigheid van gezonde voeding of lichaamsbeweging.

2. Onvoldoende slaap  (zelfs 1 of 2 nachten van minder dan 7-9 uur slaap gedurende slechts één week), verstoort de bloedsuikerspiegel zo sterk dat je als pre-diabetisch zou worden geclassificeerd.

3. Hoe korter je slaapt, hoe korter je leven. De belangrijkste oorzaken van ziekte en overlijden in ontwikkelde landen zoals hartaandoeningen, zwaarlijvigheid, dementie, diabetes en kanker , hebben allemaal een oorzakelijk verband met een gebrek aan slaap.

4. Als je routinematig minder dan 6 of 7 uur per nacht slaapt, vernietig je je immuunsysteem, waardoor je risico op kanker meer dan verdubbeld.

5. Er zijn meer auto-ongelukken die worden veroorzaakt door slaperig rijden, dan die veroorzaakt worden door alcohol en drugs samen.

6. Volwassenen van 45 jaar of ouder die minder dan 6 uur per nacht slapen, hebben 200 procent meer kans op een hartaanval of beroerte tijdens hun leven, vergeleken met degenen die 7 tot 8 uur per nacht slapen.

Een dieet werkt niet, onze methode wel :-)Met deze 10 principes verandert je leven en zie je er stralend uit!

Ontvang het e-book met de 10 Food principes en verander blijvend je leven! Leer in no time wat een gezond en volwaardig eetpatroon is. Met eenvoudige en healthy recepten die je zo op tafel zet. 

Ik gun jou ook een gezond en zorgeloos leven!